جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

همه چیز درباره لمینت دندان

لمینت دندان

آنچه در این مطلب می‌خوانید

همه چیز درباره لمینت دندان

به این محتوا امتیاز دهید

لمینت دندان چیست؟

پس از انجام اندازه‌گیری‌های ویژه برای لمینت دندان، یک صفحه نازک با کمک دستگاه‌های مختلف در محیط آزمایشگاه تشکیل می‌شود. یکی از پرکاربردترین روش‌ها در زمینه دندانپزشکی زیبایی است. لمینت با نوعی دستگاه سیستم ناخن مصنوعی کار می‌کنند. سفیدی و شکل مورد نظر پلاک روی دندان موجود قرار می‌گیرد.

 

انواع روکش دندان

انواع روکش دندان

روکش دندان؛

روکش‌های دندان معمولاً انواعی هستند که نام خود را از مواد به کار رفته در ساختار خود گرفته‌اند. تعداد دندان‌هایی که باید روکش شوند در افراد مختلف متفاوت است. اگر تعداد روکش‌های دندان از دو عدد بیشتر باشد، روکش باید دوام بیشتری داشته باشد. انتخاب بیمارانی که بیش از ۲ روکش داشته باشند توسط پزشک به عنوان پوشش زیرکونیومی یا زیرساخت فلزی دندان ترجیح داده می‌شود.

 

۱- روکش دندان سرامیکی با زیربنای فلزی

پس از اندازه گیری ساختار دندان، زیرساخت فلزی مناسب ایجاد می‌شود. شکل دندان توسط تکنسین‌های دندانپزشکی با استفاده از برس‌های مخصوص ایجاد می‌شود و زیرساخت فلزی اعمال شده در دهان بیمار باید سازگار باشد. پس از کنترل پوشش‌ها، صیقل داده شده و آماده استفاده می‌شوند.

۲- روکش دندان سرامیکی

این روشی است که توسط کسانی که یک روکش دندان را ایجاد می‌کنند استفاده می‌شود. این روش؛ این تکنیکی است که برای یک دندان قدامی منفرد، متفاوت از روکش زیرساخت فلزی اعمال می‌شود. این یک تکنیک بادوام‌تر از سایر پوشش‌ها است. در صورت ضربات سخت احتمال شکستگی بسیار زیاد است.

۳- روکش دندان سرامیکی زیرکونیوم زیرساختی

این یک تکنیک روکش دندان است که عموماً برای ارائه ظاهر زیبایی انجام می‌شود و مزایای زیادی دارد. به عنوان نزدیک‌ترین دندان به دندان طبیعی شناخته می‌شود.

۴- روکش دندان لمینت پرسلن

این تکنیکی است که فقط در قسمت جلوی دندان اعمال می‌شود، نه مانند سایر روش‌های پوشش دندان. این یک برنامه اغلب ترجیح داده شده است. همچنین به عنوان روکش دندان مورد علاقه بیمار شناخته می‌شود. این تضمین می‌کند که دندان کامل به نظر برسد.

۵- روکش لمینت ونیر

این روشی است که با چسباندن چیزی به دندان انجام می‌شود که دقیقاً یک نوع پوشش دندان نیست. دندانپزشک با ایجاد اضافات بر روی دندان، پوست ظریف را ایجاد می‌کند، به این فرایند پوشش کامپوزیت لمینت ونیر دندان گفته می‌شود. این روشی است که بیشتر برای ترمیم دندان‌های ترک خورده یا پر کردن بین دندان‌های شکافته استفاده می‌شود.

 

لمینت دندان را برای چه کسانی می‌توان اعمال کرد؟

 

لمینت دندان را برای چه کسانی می‌توان اعمال کرد؟

 

بیشتر بخوانید
چند بار در سال جرم‌گیری دندان لازم است؟

افرادی که از لمینت استفاده می‌کنند، می‌توانند هر کسی باشند که می‌خواهد ظاهری زیباتر در دندان‌های خود داشته باشد. با افزایش علاقه به درمان‌های زیبایی دندان، روش‌های مورد استفاده در این زمینه نیز متنوع می‌شود. این اپلیکیشن که بیشتر در زمینه لبخند خودنمایی می‌کند، به دندان‌ها کمک می‌کند تا ظاهری زیباتر و بدون ساییدگی داشته باشند.

ضخامت پوشش فقط ۰.۱ میلی متر است. قبل از روکش کردن، باید آنالیز دقیق لبخند برای بیمار انجام شود. مهم‌ترین نکته در کاربرد لمینت دندان، به حداقل رساندن ریزش دندان و انجام عمل بدون ساییدگی است. در این نوع درمان، این امکان برای بیمار وجود دارد که تصویری را که انتظار می‌رود پس از درمان رخ دهد، پیش بینی کند.

 

مزایای استفاده از لمینت دندان چیست؟

 

مزایای اپلیکیشن لمینت دندان توضیح می‌دهد که چرا این اپلیکیشن اخیراً بسیار محبوب شده است. برخی از مزایای فرایند لمینت ونیر را می‌توان به شرح زیر برشمرد:

تغییر رنگ عمیق روی دندان‌ها پوشانده می‌شود. بسته به مصرف چای، شراب و قهوه، ممکن است تغییر رنگ منطقه‌ای رخ دهد. رنگ‌ها با روش لمینت دندان حذف می‌شوند.

فاصله بین دندان‌ها از بین می‌رود. وجود فاصله بین دندان‌ها می‌تواند باعث ناراحتی زیادی برای فرد شود. این شکاف‌ها را می‌توان به راحتی با صفحات مخصوص از بین برد.

ساختار نامنظم روی سطح دندان از بین می‌رود. دندان‌ها ممکن است در طول زمان ساختار ناهمواری داشته باشند. لایه چینی ورقه‌ای تضمین می‌کند که سطح یکنواختی داشته باشید.

مشکلات نسبت بین دندان‌ها حل می‌شود. نسبت دندان‌ها برای زیبایی ظاهری مهم است. تغییر این نسبت‌ها بعداً با استفاده از لمینت دندان امکان پذیر است.

تحریف‌ها تا حدی از بین می‌روند. داشتن دندان‌های کج به اعتماد به نفس فرد آسیب می‌زند و می‌تواند در موقعیت‌های اجتماعی احساس بدی به او بدهد. با لمینت دندان می‌توانید از شر این مشکل خلاص شوید.

 

عمر لمینت دندان چقدر است؟

 

طول عمر لمینت دندان ممکن است برای همه متفاوت باشد. این تفاوت بسته به عوامل مختلف متفاوت است. پیش بینی عمر پوشش دشوار است. اگر افراد به خوبی از دندان‌های خود مراقبت کنند، برای معاینه دندان مراجعه کنند و به توصیه‌های پزشک گوش دهند، عمر روکش‌ها بیشتر می‌شود. فردی که لمینت دندان دارد باید مانند افراد سالم هر ۶ ماه یکبار معاینه دندانپزشکی را انجام دهد. این مهم است که مردم همیشه دندان‌ها و دهان خود را با مسواک‌ها و محصولات با کیفیت تمیز کنند.

بیشتر بخوانید
ایمپلنت‌های دندانی

برخی از افراد رفتارهایی مانند گاز گرفتن مداد دارند باید جلوی این رفتارها گرفته شود. از آنجایی که از چسب‌های رزین قوی در درمان لمینت دندان استفاده می‌شود، صفحات با گاز گرفتن چیزی از جای خود جدا نمی‌شوند. اما گاز گرفتن اجسام سخت توصیه نمی‌شود؛ زیرا برای سلامت دندان مضر است.

چه نکاتی را باید در هنگام ساخت لمینت دندان در نظر گرفت؟

چه نکاتی را باید در هنگام ساخت لمینت دندان در نظر گرفت؟

 

در لمینت دندان نکاتی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. اول از همه، این فرایند نیاز به کار حساس و دقیق دارد. شما باید از پزشکان متخصصی که در این راه کار می‌کنند خدمات دریافت کنید. از نظر قیمت، قیمت روکش لمینت بسیار بالاتر از پرسلن و زیرکونیوم است. با این حال، با توجه به مزایای ارائه شده توسط معامله، به نظر ما قیمت قابل تحمل است.

بافت مینای دندان مهم‌ترین ساختار دندان است. ممکن است دندان‌هایی وجود داشته باشند که بافت مینای خود را از دست داده باشند. این دندان‌ها در واقع دندان‌هایی هستند که تغذیه نمی‌شوند و فقط از آنجا قابل مشاهده هستند. استفاده از لمینت دندان برای چنین دندان‌هایی مناسب نیست. دندان‌ها باید محکم باشند تا بتوان نتایج موفقیت آمیزی از استفاده از لمینت دندان به دست آورد.

 

چرا باید لمینت دندان را ترجیح دهید؟

این نوع روکش به دندان‌های طبیعی بسیار نزدیک است. اگر رنگ‌های طبیعی ترجیح داده شوند، تشخیص پوشش بسیار دشوار است. از آنجایی که ظاهر زیبایی دارد، مستقیماً برای افرادی که نگرانی‌هایی در مورد ظاهر دارند جذب می‌کند. فرد می‌تواند به مصرف چای، قهوه، شراب یا نوشیدنی‌های اسیدی ادامه دهد. اگرچه چنین رنگ‌هایی روی دندان‌های واقعی تأثیر می‌گذارند، اما روی روکش تأثیری ندارند. قبل از پایان درمان، فرد می‌تواند ببیند پس از درمان به چه نوع نتیجه‌ای می‌رسد. این فرایند تصمیم گیری را ساده می‌کند.

 

 

.

درمان لمینت دندان به چه دلایلی انجام نمی‌شود؟

 

استفاده از لمینت دندان به دلایل زیر انجام نمی‌شود:

– اگر فک پایین در دهان قدامی باشد.

– در صورت وجود بسته شدن معکوس در فک.

– اگر مینای دندان کافی نباشد.

– در صورت فلوروزیس دندان (مشکل عدم چسبندگی).

– در صورت وجود مشکلاتی مانند فشردن و ساییدن دندان‌ها (براکسیسم) در هنگام خواب.

درمان لمینت دندان اعمال نمی‌شود. اگر فرد مصمم به انجام آن است، ابتدا باید پس از رفع این مشکلات، فرایند را آغاز کند.

 

ملاحظات لازم در استفاده از لمینت دندان:

اقدامات احتیاطی ساده‌ای وجود دارد که بیمار برای استفاده از لمینت دندان برای چندین سال باید انجام دهد. تا زمانی که این اقدامات انجام شود نیازی به حفاظت دیگری نیست.

بیشتر بخوانید
تعداد جلسات عصب کشی

 

غذاهای دارای پوسته سفت نباید با استفاده از لمینت‌ ها توسط دندان شکسته شوند.

اگر بیمار در شب دندان‌های خود را به هم فشار می‌دهد باید از پلاک شب استفاده کند.

غذاهای کشسان و منعطف را باید به جای گاز گرفتن یا پاره کردن، با برش خورد. با این حال، غذاهای نرم را می‌توان با گاز گرفتن خورد.

دندان‌های لمینت‌ باید به طور مرتب مسواک زده و با نخ دندان تمیز شوند.

معاینات دندانپزشکی ۶ماهه تا یک‌ساله را نباید نادیده گرفت.

باید از عادات غیرعملکردی مانند خودکار، سنجاق سر و نیش زدن سنجاق خودداری کرد.

 

چرا فرایند لمینت دندان انجام می‌شود؟

لمینت دندان اغلب برای درمان برخی از بیماری‌های مزاحم زیبایی استفاده می‌شوند:

 

  • دندان شکسته،
  • تغییر رنگ شدید که با بلیچینگ قابل اصلاح نیست،
  • فاصله زیاد بین دندان‌ها
  • دندان‌های کوچک‌تر از حد متوسط
  • دندان‌های نوک تیز یا غیرعادی شکل.

 

مزایای لمینت دندان چیست؟

 

مزایای لمینت دندان چیست؟

این روش علاوه بر عملکرد سلامت دهان و دندان، نوعی روش برای لبخندهای چشمگیر است. بیماران می‌توانند با خیال راحت لمینت دندان در گیشا را انتخاب کنند.

 

  1. با لمینت دندان زیبایی و عملکرد از دست رفته را بازیابد.
  2. بازیابی دندان‌های شکسته، پوسیده یا آسیب دیده، اما ریشه‌های آنها دست نخورده است.
  3. ظاهر بیمار را با لمینت دندان در دهان می‌پوشاند و ظاهری زیبایی را ارائه می‌دهد.
  4. این اجازه می‌دهد تا دندان فرسوده، ترک خورده یا شکسته ترمیم و استفاده شود.
  5. در طراحی لبخند استفاده می‌شود.
  6. آنها به راحتی شکل می‌گیرند و می‌توانند به راحتی سفید شوند.

 

معایب لمینت دندان چیست؟

  1. لمینت دندان قابل ترمیم نیست. زمانی که روکش‌ها آسیب ببینند، معمولاً قابل تعمیر نیستند.
  2. پس از عمل، دندان‌ها ممکن است به غذاها و نوشیدنی‌های سرد و گرم حساس‌تر شوند.
  3. لمینت دندان ممکن است دقیقاً با رنگ سایر دندان‌ها مطابقت نداشته باشند. رنگ پوشش پس از قرار گرفتن در جای خود قابل تغییر نیست. سفید کردن دندان باید قبل از روکش انجام شود.
  4. در موارد نادر، پوشش‌ها ممکن است جدا شوند یا از بین بروند. برای به حداقل رساندن احتمال وقوع این اتفاق، لازم است در مصرف غذاهای سفت مراقب باشید.
  5. لمینت دندان برای افرادی که دندان‌های خود را  فشار می‌دهند مناسب نیست. این حرکات می‌تواند باعث ترک خوردن پوشش‌ها شود.

اطلاعات نویسنده

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *