عصب کشی در گیشا

آیا دندانپزشک شما اخیراً عصب کشی را به شما توصیه کرده است؟

درد دندان بر بیشتر دردهای دیگر غلبه دارد. این درد به‌صورت درد مبهم یا تیز در دندان شما شروع می‌شود و در سرتاسر فک و گاهی به گردن یا بالا به گوش شما می‌رسد. اگر واقعاً بدشانس باشید، درد هم بالا و هم پایین می‌رود و خواب و عملکردهای روزانه را غیرممکن می‌کند. در برخی موارد تنها راه چاره عصب کشی در گیشا است که توسط افراد با تجربه انجام می شود.

عصب کشی  در گیشا می‌تواند این درد را برطرف کند. اگر دردی به این شدت را تجربه می‌کنید،  )نوعی درد که شما را در شب بیدار نگه می‌دارد( باید به دندانپزشک عصب کشی در گیشا، مراجعه کنید. چنین دردی نشان‌دهنده یک مشکل جدی در دندان شما، از جمله عفونت احتمالی است.

بااین‌حال، کلمه “ریشه کانال” انواع تصاویر ترسناک را برای مردم تداعی می‌کند. داستان‌های والدین ما در مورد درمان وحشتناک کانال ریشه دیگر کاربرد ندارد. درمان کانال ریشه روش‌های رایج در قرن بیست و یکم است.

عصب کشی یک روش درمانی است که برای ترمیم و نجات یک دندان به‌شدت پوسیده یا عفونی استفاده می‌شود. در طی فرایند عصب‌کشی، عصب و پالپ دندان برداشته می‌شود، قسمت داخلی دندان تمیز و پر می‌شود. شروع زودهنگام عصب کشی برای حفظ دندان مهم است. زمانی که دندان دردناک برای مدت طولانی نادیده گرفته شود، عفونت به بافت‌های اطراف سرایت می‌کند و دندان از بین می‌رود.

برای درک درمان ریشه، داشتن دانش کلی از ساختار دندان ضروری است. دندان، از بیرون به داخل؛ از ۳ لایه اصلی مینا، عاج و پالپ تشکیل شده است. فضای طبیعی در مرکز دندان را کانال ریشه نیز می‌نامند. پالپ بافت نرم داخل کانال ریشه است.

این بافت سرشار از عروق خونی و اعصابی است که دندان را تغذیه می‌کند. در زمان‌های قدیم، زمانی که عفونت یا التهاب به لایه پالپ پیشرفت می‌کرد، دندان دیگر قابل نجات نبود و کشیده می‌شد.

پیشرفت‌های اخیر اجازه می‌دهد تا لایه پالپ دندان تمیز و دوباره پر شود. اگرچه پالپ و اعصاب داخل آن برداشته می‌شود، اما دندان وظیفه اصلی خود را انجام می‌دهد. زیرا اعصاب دندان پس از بیرون آمدن دندان از لثه و شکل نهایی خود اهمیت حیاتی ندارند. تنها عملکرد اعصاب دندان در بزرگسالان اعمال حسی مانند احساس گرما و سرما است.

هنگامی که بافت عصبی یا پالپ دندان آسیب می‌بیند، تجزیه می‌شود و باکتری‌ها در آنجا شروع به تکثیر می‌کنند. باکتری‌ها می‌توانند منجر به عفونت یا آبسه بزرگ شوند. آبسه تورم پر از چرک است که در انتهای ریشه دندان ایجاد می‌شود.

اگر پوسیدگی دندان درمان نشود، می‌تواند منجر به شرایط جدی مانند تحلیل استخوان در اطراف ریشه شود. مهم‌تر از همه، پس از درمان عصب کشی در گیشا شما کلینیک دندانپزشکی مینادیس را با یک دندان سالم ترک خواهید کرد.

روش‌های درمان خانگی خونریزی جای کشیدن دندان و کنترل خونریزی

کانال ریشه چیست؟

در بسیاری از موارد افراد از اصطلاح “عصب‌کشی” به‌جای  عصب کشی استفاده می‌کنند کانال ریشه بخشی از دندان شماست. عصب کشی روشی است که دندانپزشک از کانال ریشه عفونی مراقبت می‌کند.

دندان شما از ریشه و یک تاج تشکیل شده است. تاج قسمت قابل رویت دندان است که بالای خط لثه خود می‌بینید. ریشه بخشی از دندان در زیر لثه است.

در داخل دندان خود کانالی دارید که عمیق می‌شود و تقریباً استخوان فک شما را لمس می‌کند. این کانال به‌عنوان پالپ نیز شناخته می‌شود. پالپ دندان شما را با رطوبت و تغذیه تأمین می‌کند و آن را زنده نگه می‌دارد.

وقتی چیزی گرم یا سرد می‌نوشید، پالپ دندان شما به گرما و سرما پاسخ می‌دهد. وقتی دندان شما عفونی می‌شود، پالپ شعله‌ور می‌شود و آن اعصاب دیوانه می‌شوند. این احساسی است که شما را در شب بیدار نگه می‌دارد و در سرتاسر فک شما تابش می‌کند. در اینجا مراحل اساسی عصب کشی در گیشا بررسی شده است:

مرحله اول: کانال ریشه را تمیز کنید

دندانپزشک شما با بی حس کردن ناحیه اطراف دندان شروع می‌کند. سپس یک‌بند دندانی، یک غلاف لاستیکی با سوراخی برای دندان شما، روی ناحیه اطراف دندان شما قرار می‌دهند. این از دهان شما در برابر پالپ عفونی محافظت می‌کند.

سپس دندانپزشک یک سوراخ کوچک در سطح دندان عفونی ایجاد می‌کند. عصب مرده  و عفونی دندان بیمار را با ابزار دقیق از بین می‌برند.

مرحله دوم: پرکردن کانال ریشه در عصب کشی در گیشا

سپس، دندانپزشک ناحیه توخالی جدید را ضدعفونی می‌کند. آنها کانال را با یک محلول ضدباکتری تمیز می‌کنند و سپس آن را با مواد لاستیکی مانند پر می‌کنند. سپس سوراخ را با چسب می‌بندند.

اکنون نباید در این دندان دردی احساس کنید زیرا دندانپزشک اعصاب را برداشته است. بااین‌حال، دندان نمی‌میرد. دندان‌های بالغ از دندان‌های کناری خود تغذیه می‌شوند

مرحله سوم: تاج یا فیلینگ را اضافه کنید

درحالی‌که دندان شما به دلیل تغذیه از دندان‌های دیگر زنده می‌ماند، در نهایت شکننده می‌شود؛ بنابراین، دندانپزشک یک روکش برای محافظت از دندان توصیه می‌کند.

در برخی موارد پرکردن راه‌حل مناسبی برای دندان است و نیازی به روکش نخواهید داشت.

تا زمانی که تاج یا پرکردن دندان خود را انجام نداده‌اید، نباید در آن سمت دهان غذا بخورید تا کاری که دندانپزشک روی آن انجام داده است محافظت کنید.

عصب کشی در گیشا معمولاً یک جلسه ۴۵ دقیقه‌ای طول می‌کشد. بااین‌حال، اگر چندین کانال، کانال‌های خمیده یا عفونت‌های بزرگ دارید، ممکن است نیاز به‌قرار ملاقات‌های اضافی داشته باشید.

6 تغییر سبک زندگی آسان برای بهداشت دهانی شما

عصب کشی در گیشا

چه زمانی به عصب کشی در گیشا نیاز دارید؟

زمانی که دندان شما آسیب جدی می‌بیند به عصب کشی ریشه نیاز دارید. این آسیب می‌تواند در نتیجه ضربه به دندان اتفاق بیفتد. در اینجا چند دلیل رایج وجود دارد که چرا ممکن است به درمان عصب کشی در گیشا نیاز داشته باشید.

• دندان ترک‌خورده
  • حفره و پوسیدگی عمیق
  • پرکردن اشتباه
  • همه این شرایط دندان را مستعد ابتلا به عفونت می‌کند. باکتری‌ها می‌توانند وارد پالپ شوند. این منجر به عفونی شدن دندان، درد شدید و حتی مشکلات بدتر می‌شود.
  • هنگامی که شما به عفونت در دهان خود اهمیتی نمی‌دهید، خود را در برابر عفونت آسیب‌پذیر می‌کنید. حتی ممکن است دندان در اثر عفونت دندان بمیرید.
  • عفونت همچنین دندان شما را به خطر می‌اندازد. استخوان فک شما را ضعیف می‌کند. رباط‌های نگهدارنده دندان متورم می‌شوند و دندان لق می‌شود.
  • علاوه بر این، هنگام جویدن، درد را تجربه خواهید کرد. گاهی اوقات ممکن است آن درد ضربان‌دار را داشته باشید که در ابتدای مقاله ذکر شد.
  • اگر این درد را داشته باشید و دندان شما عفونی شده باشد، بدون درمان عصب کشی دندان در گیشا دندان خود را از دست خواهید داد به این صورت که یا دندان خودش می‌افتد یا دندانپزشک باید آن را خارج کند. ممکن است فکر کنید که ازدست‌دادن دندان مشکل بزرگی نیست، اما زمانی که دندانی را از دست می‌دهید، دندان‌های دیگر شما حرکت می‌کنند و کج می‌شوند.
  • غذا خوردن سخت‌تر خواهد شد و کمتر لبخند خواهید زد.

عصب کشی در گیشا

عصب کشی در گیشا دردناک است؟

اگر دندانپزشک به‌درستی از بی‌حسی استفاده کند، عمل کانال ریشه دردناک نیست. وقتی بی‌حسی موضعی کافی داشته باشید، احساس نمی‌کنید که درمان انجام می‌شود.

ممکن است چند ساعت پس از عمل کمی ناراحتی خفیف داشته باشید. در این صورت می‌توانید از داروهای مسکن بدون نسخه استفاده کنید. برخی از افراد حتی در همان روزی که عمل انجام می‌شود به سرکار باز می‌گردند.

اگر بعد ازبین‌رفتن اثر بی‌حسی درد شدیدی را تجربه کردید، با دندانپزشک خود تماس بگیرید. آنها ممکن است نیاز به تجویز آنتی بیوتیک برای عفونت یا برخی از داروهای درد شدیدتر داشته باشند. با این حال، اغلب اوقات، فقط ناراحتی خفیفی بعد از عمل وجود دارد.

تصور می‌شود که درمان‌های ریشه دردناک هستند، اما در واقع، درمان‌های ریشه درد بیشتر از یک روش پرکردن ساده ایجاد نمی‌کنند. با این حال، از آنجایی که آستانه درد هر فرد متفاوت است، این ادعا که هیچ دردی احساس نمی‌شود، درست نیست. بیمار ممکن است در برخی موارد در طول عمل احساس ناراحتی و حساسیت کند. ناراحتی ناشی از این روش نیست، بلکه ناشی از شرایط التهابی است.

مراقبت پس از درمان لمینت

مواردی که پس از عصب کشی باید در نظر گرفته شود

اگر عصب کشی در جلسه اول کامل نشد، تا پایان درمان هنگام غذا خوردن از جویدن در آن طرف دهان خودداری شود.

حتی اگر عصب کشی در گیشا کاملاً تمام شده باشد، حداقل تا دو ساعت بعد از عمل نباید چیزی بخورید یا بنوشید.

از آنجایی که ممکن است برای یک یا دو روز حساسیت ایجاد شود، اجتناب از نوشیدنی‌های بیش از حد گرم و خودداری شود.

هنگامی که صحبت از مراقبت‌های بهداشتی دهان و دندان به میان می‌آید، مراجعه به دندانپزشک در فواصل منظم و همچنین قوانین کلی مراقبت مانند مسواک زدن منظم، نخ دندان کشیدن و استفاده از دهان‌شویه‌های ضدعفونی‌کننده مهم است.

میزان موفقیت و عوارض درمان عصب کشی در گیشا

عصب کشی در گیشا روشی با درصد موفقیت بیش از ۹۵ درصد است. بسیاری از دندان‌هایی که عصب کشی در آنها انجام‌گرفته است را می‌توان برای تمام عمر استفاده کرد. با این حال، علی‌رغم تلاش‌های دندانپزشک شما برای جرم‌گیری و پر کردن دندان، عفونت‌های جدیدی در کانال ریشه ایجاد می‌شود. دلایل احتمالی این امر:

داشتن کانال‌های ریشه بیشتر از یک عدد در دندان  پیش‌بینی می‌شود و یکی از آنها ممکن است عصب کشی نشده باشد.

ترک ناشناخته در ریشه دندان: باکتری‌ها از ترمیم عبور کرده و به قسمت‌‌هایی داخلی دندان می‌رسند و ناحیه را عفونی می‌کنند.

می‌توان آن را به‌عنوان متلاشی‌شدن مواد مورداستفاده برای جلوگیری از نشت در طول زمان و مستقر شدن مجدد باکتری‌ها در قسمت‌های داخلی دندان ذکر کرد.

جایگزین‌های درمان عصب کشی در گیشا

حفظ دندان‌های طبیعی بهترین گزینه درمانی ممکن است. دندان‌های طبیعی شما به شما این امکان را می‌دهد که به طور مؤثر طیف گسترده ای از مواد غذایی مورد نیاز برای حفظ تغذیه مناسب را هضم کنید.

تنها جایگزین روش عصب‌کشی، کشیدن و جایگزینی دندان با بریج، ایمپلنت یا پروتز جزئی متحرک برای بازگرداندن عملکرد جویدن و جلوگیری از جابجایی دندان‌های مجاور است. این باعث می‌شود جلسات بسیار طولانی تر شود و بار مالی و معنوی بیشتری بر دوش بیمار وارد کند.

برای دندان درد به دنبال کمک باشید

روش عصب کشی یک روش درمانی رایج است که امروزه توسط بسیاری از دندانپزشکان استفاده می‌شود. شما می‌توانید با عصب کشی در گیشا به تسکین درد دندان و همچنین به‌طورکلی سلامت دهان و دندان امیدوار باشید.

آیا به دنبال متخصص ریشه و عصب کشی  در گیشا هستید؟

اگر چنین است، با ما تماس بگیرید. متخصصان دندانپزشکی ما آماده‌اند تا به شما در یافتن تسکین درد و حداکثر سلامت دهان کمک کنند.