درمان کانال ریشه، شایعات و حقیقت

کانال ریشه

درمان کانال ریشه، شایعات و حقیقت

درمان ریشه دندان معمولاً توسط افراد به دلیل فکر کردن به درد زیادی که پیش خواهد آمد، ناخوشایند است. با این حال آنها فراموش می‌کنند که اگر دندان آلوده را بدون درمان رها کنند، درد بسیار بیشتری را تحمل خواهند کرد.

ریشه‌کانالی یک درمان است که سیکل درد را پایان می‌دهد و دندان‌های شما را سالم می‌کند. علاوه بر این، بسیاری از افراد اشتباهات دیگری در مورد این روش دارند که آن را بدنام کرده‌اند.

این شایعات باعث شده‌اند که بسیاری از افراد از درمان خودداری کنند یا آن را تا زمانی که درد شدیدی ایجاد کند به تعویق بیاندازند. طبق گفته دندانپزشکان در هوپ آیلند، این بدترین رویکرد است زیرا در بسیاری از موارد، ریشه‌کانالی ضروری است.

اهمیت دارد که فهمیده شود تمامی افسانه‌های مربوط به ریشه‌کانالی افراد، شایعاتی بی اساس هستند که باید از بین برود. در نتیجه، این حقایق به شما کمک خواهند کرد تا شک‌های خود را برطرف کنید و به راحتی به دندانپزشک برای درمان مراجعه کنید.

شایعات – درمان کانال ریشه، درد ناگواری ایجاد می کند.

حقیقت – این یک حقیقت کاملاً اشتباه است؛ زیرا تجهیزات مدرن و بی حس کردن منطقه، به بیمار اجازه نمی دهند که هیچ دردی احساس کند. دندان پزشک شما قبل از شروع فرایند، ناحیه مورد نظر را بی حس می کند تا حسی از ورود تجهیزات به داخل دهان به شما منتقل نشود.

علاوه بر این، پزشک معالج داروهای دردسر آور را برای استفاده بعد از درمان تجویز می کند تا احساس راحتی و آرامش را برای شما به ارمغان آورد. درد دندان که بر اثر بافت های آسیب دیده به وجود آمده، پس از درمان درمان شده و دیگر برای شما مزاحمتی نخواهد داشت.

دندان درد در ارتودنسی

شایعات – درمان کانال ریشه، شامل برداشتن ریشه دندان است.

حقیقت – خیر، روت کانال یک درمان پیشگیرانه است که هدف آن نجات دادن دندان آسیب دیده و ریشه های آن است. این درمان شامل برداشتن لثه آلوده است تا با برداشتن باکتری ها عفونت جدیدی به وجود نیاید.

سپس کانال ها تمیز شده، پر شده و دربندی می شوند. لثه حاوی اعصاب و بافت های اتصالی است که به ریشه دندان رشد می دهد. با این حال، دندان کاملا رشد یافته نیازی به لثه ندارد و با کمک بافت های اطراف خود قابلیت بقای خود را دارد.

شایعات – درمان کانال ریشه، می‌تواند به مشکلات سلامتی دیگری منجر شود.

حقیقت – این یک باور نادرست است که اگر کسی ریشه کانال داشته باشد، می‌تواند بیماری‌های دیگری را ابتلا کند. این درمان بر روی هیچ قسمتی از بدن تأثیری ندارد و آن را به عفونت ویروسی آسیب پذیر نمی‌کند.

این درمان ایمن و موثر است. از سوی دیگر، اگر شما از درمان لثه دندان خودداری کنید، می‌تواند به مشکلات سلامتی دیگری منجر شود زیرا سلامت دهان و دندان با سلامت کلی بدن مرتبط است.

شایعات – زنان باردار نمی‌توانند درمان کانال ریشه داشته باشند.

حقیقت – بسیاری از افراد از این موضوع خبر ندارند که بارداری ممکن است مشکلات دندانی موجود را تشدید کند یا بیماری‌های جدیدی را ایجاد کند. در طول بارداری توصیه می‌شود به صورت منظم به دندانپزشک مراجعه کنید. همچنین، انجام درمان ریشه کانال در هنگام بارداری کاملاً ایمن است، زیرا پزشک هر اقدامی را که لازم است برای اطمینان از ایمنی انجام می‌دهد.

آنتی‌بیوتیک مصرف شده برای تسکین درد بر روی سلامتی نوزاد تأثیری ندارد. با این حال، اگر شما در دوران بارداری پرخطر هستید یا به هر علتی شرایط بهداشتی دیگری دارید، پزشک شما ممکن است از انجام این درمان منصرفتانید. پیش از تصمیم گیری حتماً با دندانپزشک و پزشک خود مشورت کنید.

شایعات – درمان کانال ریشه، برای مدت طولانی باقی نمی‌ماند.

حقیقت – روت کانال یک درمان اندوتیک است که با حذف پالپ آلوده، دندان طبیعی را نجات می‌دهد. اگر بازسازی به موقع و توسط یک کارشناس صورت شود، می‌تواند دندان را برای چندین سال یا حتی تمام عمر حفظ کند. با این حال، با پیری دندان‌ها شکننده می‌شوند و به راحتی شکسته می‌شوند.

علاوه بر این، روت کانال در دندان‌های جلویی که تنها یک ریشه دارند بیشتر مدت زمان باقی می‌ماند. از طرف دیگر، دندان‌های پشتی دو یا سه ریشه دارند که ممکن است پس از ۱۰-۱۵ سال نیاز به بازسازی داشته باشند. بنابراین، روت کانال ممکن است برای چند دهه باقی بماند، اگر بهداشت دهان خود را با مسواک زدن و استفاده از نخ دندان به خوبی حفظ کنید.

شایعات –  خارج کردن دندان بهتر از درمان کانال ریشه است

حقیقت – این یک اشتباه است که برداشتن دندان و جایگزینی آن با یک ایمپلنت بهتر از روت کانال است. همیشه دندان طبیعی را حفظ کردن تلاش دندانپزشک است و روت کانال بهترین روش برای حفظ آن به شیوه‌ای ایمن است.

درمان ریشه ای برای حذف عفونت و نجات دندان مفید است. جراحی برای خارج کردن دندان فقط در صورتی توصیه می‌شود که دندان طبیعی کاملاً خراب شده باشد و هیچ راهی برای نجات آن وجود نداشته باشد. همچنین، یک ایمپلنت فرآیند طولانی و گران است. بنابراین، در هر شیوه ممکن، روت کانال برتری دارد.

کانتورینگ دندان: هنر تغییر شکل دندان‌ها

شایعات –  شما می‌توانید اجرای درمان کانال ریشه را به تأخیر بیندازید اگر دردی وجود ندارد.

حقیقت – بسیاری از مردم فکر می‌کنند که اگر دندان به مشکل نیست، می‌توانند درمان را به تعویق بیندازند. با این حال، اگر این مشکل درمان نشود، می‌تواند باعث عفونت بافت‌های اطراف شده و درد و آسیب‌های بیشتری را ایجاد کند.

در حین بررسی دندانی، دندانپزشک می‌تواند میزان آسیب وارده به پالپ را بررسی کند و به‌زودی اقدام به اجرای درمان کانال ریشه کند. بنابراین، حتی اگر هیچ درد و حساسیتی وجود نداشته باشد، باید به‌طور منظم به دندانپزشک خود مراجعه کرده و سایر درمان‌های ضروری را انجام دهید.

توضیحات پایانی

اگر به دلیل شایعاتی که در مورد روت کانال وجود دارد، خود را محدود کرده‌اید، بهتر است با دندانپزشک خود در هوپ آیلند مشورت کنید و تصویر دقیقی از مسئله پیدا کنید. درمان عصبی اندوتیک خطرناک یا دردناک نیست و با حذف موفقیت آمیز عفونت و کاهش درد ارائه می‌دهد.